1. Forside
  2. Administrationsmodul
  3. Overblik & Disponering

Overblik & Disponering

Administrationsmodul

I administrationsmodulet får du:

  • Nemt overblik over alle typer af opgaver og medarbejdere.
  • Mulighed for at se de udførende medarbejdere via kortvisning.
  • Mulighed for at fordele opgaver til medarbejdere/ture eller pulje.
  • Mulighed for at oprette ture, medarbejder, opgaver m.m.

Opret opgave

Klik Opret opgave
Fra opgavevinduet er det muligt at oprette opgaver

Tur- og opgavetype

Turtype
Her vælges den turtype (område/afdeling) som opgaven skal placeres under. (Grøn, sort, hvid)

Opgavetype
Her vælges den opgavetype der skal oprettes. (Græsrute, Ad hoc, pleje)

Opgaveinformationer

Adresse, ankomstdato og tidsregistrering

Adresse
Tast adresse. Efterhånden som man taster vises en liste med forslag. Og samtidig vises adressen på kortet ved siden af.

Tidligste/seneste ankomstdato/tidspunkt
Giver mulighed for at indikerer overfor medarbejderen hvornår opgaven skal udføres. Tidligste ankomstdato bruges også til at sortere opgavelisten i App’en for den udførende medarbejder.

Tidsregistrering
Hvis man har en opsætning hvor man integrerer til en 3. parts tidsløsning, som f.eks. KMD Opus eller Brugerdata, kan man angive de felter fra tidssystemet (kontoplanen) som skal overføres (2 vejs).

Prioritet, beskrivelse, billeder og kontaktoplysninger

Prioritet
Anvendes i App’en til at vise den udførende medarbejder hvilke opgaver der er vigtigst.

Beskrivelse
Fortæl kort hvad opgaven går ud på.

Intern besked
Skriv en mere fyldestgørende besked til den udførende medarbejder.

Billeder
Der er mulighed for at vedhæfte 5 billeder som standard.

Kontaktoplysninger
Angiv hvem der evt. skal kontaktes i forbindelse med udførsel eller spørgsmål til opgaven.

Opgave oversigt

Vinduer

Opgaver
Her fremsøges opgaverne ved hjælp af de fastdefinerede søge felter i toppen, Status, Turtype, Opgavetype og Opgaver. Det er muligt at få udviklet specielle søgekriterier.

Kort
Opgaverne der er fremsøgt via Opgavebilledet vises som dråber på kortet.

Ture & Opgaver
Her vises alle opgaverne fordelt på ture/medarbejdere.

Vinduer
Opsætning og sammensætning af vinduer kan gemmes på hver enkelt bruger så man ikke behøver taste de samme ting hver gang. Det kan også deles med andre.

Faner

Opgave
Opgaven åbnes i et nyt vindue og det er nu muligt at se alle opgavedetaljer.

Hovedoplysninger
Basisinformationer om opgaven vises her sammen med alle de mulige handlinger der kan udføres på den enkelte opgave.

Tidsregistrering
Viser de udvalgte felter som er en del af integrationen med et evt. 3 parts system.

Information
Her vises beskeder, interne, billeder (før og efter).

Team
Viser medarbejdere i teamet hvis det er valgt inden opgaven er sat i gang.

PDF
Hvis der er vedhæftet PDF filer, vises de her.

Gentagelse
Oplysninger om gentagelsesopsætning.

Forløb
Viser hvor mange opgaver der er udført og hvilke de afventer i et gentagelsesforløb.

Funktioner

Flyt til pulje
Opgaven flyttes til den turtype / pulje den tilhører.

Opret kopi
Der oprettes en kopi af opgaven hvor alle oplysninger kopieres med.

E-mail
Mulighed for at indtaste e-mail adrese og link til opgaven dannes og kopieres ind i e-mailen.

Kopier link
Link til opgaven dannes og kan indsættes i f.eks. e-mail.

Historik
Visning af alle hændelser på en opgave.

Besked
Man kan sende beskeder enten til opgaven eller til en person.

Print
Viser de udvalgte felter som er en del af integrationen med et evt. 3 parts system.

Herunder ses et eksempel på hvilke oplysninger “Print” kan vise:

Opgave søgning

Status
Værdien kombineret med en eller flere af de øvrige filtreringsfelter anvendes til søgningen.

Opgaveliste
Alle opgaver som ligger på en tur, dvs. er fordelt.

Pulje
Alle opgaver som ikke er ligger på en tur dvs. er fordelt.

Turtype
Område / afdeling

Opgavetype
Vælges hvis der skal søges på en specifik opgavetype.

Opgaver
Listen viser de mulige øvrige søgeregler.

Fritekst
Denne giver mulighed for at taste en helt almindelig tekststreng i Søg feltet som kommer frem når denne værdi vælges.

Flyt til tur / medarbejder

Flyt til tur
Listen over alle aktive ture vises. Det er muligt at søge i listen.

Når turen er valgt markeres den med grøn.

Bekræft
Opgaven flyttes til den valgte tur. Her er der mulighed for at sende push besked til den medarbejder der er tildelt turen om at der er kommet en ny opgaven.

Ture og opgaver

Tur vist på kort
Opgaverne på den valgte tur vises på kortet med streger imellem.

Søg i område
På kortet kan markeres et område og så vises alle de opgaver indenfor det område.

Turtype
Område / afdeling.

Gruppe
Viser grupper indenfor turtypen.

Tilstand
Aktiv, planlagt eller konstruktion.

Opgaver
Åbne eller ikke udførte opgaver (afventer).

Medarbejdere til turtype
Viser hvilke medarbejdere der er knyttet til turtypen og man kan tilknytte nye medarbejdere.

Opret tur
Giver mulighed for at oprette en nye tur.

Medarbejdere til tur
Viser hvilke medarbejdere der er knyttet til den valgte tur og man kan knytte nye medarbejdere.

Plejeplaner / Gentagelsesopgaver

Gentagelsesopgaver er opgaver der skal gentages i faste intervaller indenfor en bestemt kalenderperiode. Dette kunne f.eks. være årshjulsopgaver. Der vil altid kun være én aktiv opgave ad gangen. Dvs. den nye(næste) opgave dannes først når den gamle afsluttes.

Opret skabelon

  1. Gentagelse – Vælg Ja
  2. Hyppighed – Angives antallet af dage der skal være mellem hver opgave.
  3. Periode start (1) – Angives i hvilken dag og måned gentagelserne skal begynde.
  4. Periode sslut (1) – Angives i hvilken dag og måned gentagelserne skal ophøre.
  5. Udløbsdato – Angiver den dato hvor gentagelsesperioden skal ophøre.

Forløb

Alle udførte opgaver i et gentagelses forløb vises. Man har mulighed for klikke på hver enkelt opgave og få vist detaljer.

Opdateret d. 26/02/2025